Eğitim Felsefesi ve İlkeleri

Eğitim Felsefesi ve İlkeleri

Öğretim felsefemiz, İngilizce dilinin yardımıyla bölümlerinden en iyi şekilde yararlanacak toplumumuzun sorumlu bireylerini oluşturma fikrine dayanmaktadır. Bu amaçla, ağırlıklı olarak öğrencilerimizin eleştirel ve analitik düşünme yetisine sahip, her türlü farklılığa duyarlı ve açık, öz disiplini ve öz güveni yüksek, kendini keşfetmeye ve merak etmeye değer veren bilinçli bireyler olmaları için doğru ortamı oluşturmaya odaklanıyoruz. Nihai hedefimiz, şu 8 ilke ile öğrencilerimizin farkındalığını ve yaratıcılığını arttırmaktır;

1. İş birliği

Her sektörde en iyi fikirleri ortaya koymak ve etkin bir çalışma ortamına sahip olmak ortak çalışmayı gerektirir. İş birliği, farklı becerilere sahip çeşitli zihinlerin bir araya gelmesi ve ortak hedeflere en ideal şekilde doğru çalışması ile gerçekleşir. Eğitim kalitesini artırmak için birlikte çalışmanın ve birbirimizi desteklemenin hedeflerimize ulaşmada önemli parçalar olduklarının farkındayız. İş birliği fikrini sadece daha iyi bir sonuca doğru uygulamakla kalmıyor, aynı zamanda öğrencilerimizin gerekli iş birliği becerilerini kazanmalarını ve bunun hem eğitim hem de mesleki yaşamlarında ne kadar önemli olduğunu anlamalarını sağlıyoruz. İşbirlikçi bir ortam yaratmak için öğretmenlerin farklı öğretim alanlarıyla ilgili fikirlerini paylaştıkları düzenli toplantı ve eğitimlerimiz mevcuttur. Ayrıca, öğretmenlerin fikirlerini meslektaşlarıyla tartıştıkları bir ”whatsapp" grubumuz olup ELT konferanslarını takip ederek olan biten hakkında birbirimizi güncel tutmaktayız. Öğrencilerimizi iş birliği becerilerini geliştirmeleri için grup çalışması ve iş birliği gerektiren projelerle görevlendiriyoruz.

2. Reform

Programımızın temel varlıklarından biri, etkili bir öğrenme ortamı oluşturmada çok önemli bir bileşen olduğuna inandığımız çağdaş dil öğretim yöntem, teknik ve materyalleri ile güncel kalmaktır. Küreselleşme ve artan teknolojik gelişmelerle birlikte en son gelişmeleri takip etmeden ve sistemde gerekli değişiklikleri yapmadan kaliteli eğitim verilememektedir. Ekibimizin her üyesi değerli geri bildirimleri ve yaratıcı fikirleriyle bu reform ve uyum sürecine katkıda bulunabilir. Bir öğretmen veya öğrencinin program hakkında geri bildirimi olduğunda, geri bildirim formu doldurulur, sorumlu koordinatöre bildirilir ve gerekli iyileştirmelerin yapılması için bir eylem planı yapılır.

3. Güçlendirme

Programımızın temel amacı, bağımsızlık, analitik düşünme, kendini keşfetme ve üretkenlik gibi gerekli yaşam becerileri ile güçlendirilmeden elde edilemeyecek bir nokta olan eleştirel düşünebilen, topluma ve nihayetinde evrene katkıda bulunabilecek sorumlu bireyler oluşturmaktır. Verdiğimiz düzenli projeler ve derslerde kullandığımız özgün materyallerle öğrencilere sadece dili öğretmeyi değil, kendi başlarına öğrenmelerine rehberlik etmeyi, en güvenilir bilgiye ulaşmayı, materyalleri analiz edip üretmeyi ve hedef dili etkin bir şekilde kullandırmayı hedefliyoruz.

4. Uyum

Öğrenciler ve ihtiyaçları eğitim programımızın merkezidir. Öğrencilerin bölümlerine geçene kadar sınıflarına gruplandırılmasından başlayarak, uygun kitapları seçmek, projeleri uygulamak veya kullanılacak özgün materyallere karar vermek gibi attığımız her adımda öğrencilerin farklılıkları ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulundurulur. Gardner'ın "Çoklu Zekâ Teorisi"ne dayanarak, akademik yılın başında her öğrenciye bir öğrenme tipi testi uyguluyor ve her öğrencinin öğrenme sürecine dahil olabilmesi için bu test sonuçlarına dayalı bir sınıf ortamı oluşturabilecek ana ders öğretmenleriyle paylaşıyoruz.

5. Şeffaflık

Şeffaflık ilkesi, politikaların, hedeflerin, amaçların ve kaynakların görünür olmasını, kolayca erişilebilir olmasını ve ekibin her üyesiyle paylaşılmasını gerektirir. Şeffaflık hem diğer öğretmenlere hem de öğrencilere karşı dürüst ve katılımcı olmak demektir. Şeffaflığı sağlamak için kaynakların ve dosyaların çoğunu tüm öğretmenler tarafından kolayca erişilebilen dolaplarda, koordinatörler tarafından tutulan ve talep üzerine öğretmenlerle paylaşılan sabit disklerde saklıyoruz. Dahası, her öğretmenin kendi kişisel bilgisayar hesabının yanı sıra ortak klasörlerimizi sakladığımız bir ortak hesabı vardır. 

6. Akıl

Zihnimizin sınırı yoktur ve oluşturduğumuz sınırları zorlamak için öğrencilerimizin zekasını geliştirmemiz gerekir ki bu da kendimizi kişisel ve profesyonel olarak geliştirmemizi gerektirir. Sağduyu ve genel nezaket, saygı ve merak, kibarlık ve duyarlılık, sorgulama ve yaratıcılık, öğrencilerimiz adına onları daha iyi öğrencilere ve nihayetinde daha iyi profesyonellere dönüştürecek daha geniş yelpazede bir akıl sağlamaya çalıştığımız bazı varlıklardır. Bunu belirlemek için; ekip olarak bilgilerimizi birbirimizle paylaşıyor ve birbirimize destek oluyoruz.

7. Geçerlilik

Eğitimde başarının belirlenmesinde kilit unsurlardan biri etkili ve geçerli bir değerlendirme sistemi oluşturmak ve değerlendirme hedeflerinin programdaki eğitim hedefleriyle uyumlu olmasını sağlamaktır. Başarıya ulaşmak için, verilen sürede ulaşılabilecek gerçekçi sonuçlar tasarlamak önemlidir. Aynı derecede önemli olan, öğrencilerin ilerlemelerinde ölçmek istediklerimizi değerlendirmek için doğru değerlendirme araçlarını tasarlamaktır. Değerlendirme politikamız buna göre oluşturulmakta, geçerlik ve güvenirliği sağlamak için "sürekli değerlendirme" kullanmakta; farklı türdeki sınavlar, her seviye için sınavlar, projeler, katılım notları ve ödev notları gibi çeşitli değerlendirme araçlarını kullanmaktayız. Ayrıca akran kontrolleri ve ikili değerlendirme geçerliliği artırmak için kullanılan yöntemlerden bazılarıdır.

 8. Eşitlik

Son olarak önemli noktalardan biri de öğretimdeki temel ilkelerimizden biri olan eşitliktir. Buradaki eşitlik iki yönlüdür; meslektaşlar arasında eşitlik ve öğrenciler arasında eşitlik. Yönetim ve koordinatörler, öğretmenlere kişisel ve mesleki gelişimlerine yer açmak için çok fazla yük getirmemeye çalışırlar. Daha da önemlisi, öğrenciler için eşit bir sistem belirlemeye çalışarak farklılıkları ne olursa olsun hepsinin aynı eğitimi alabilmesini sağlıyoruz. Bunu sağlamak için, ayrı bir test ekibi herhangi bir öğretmen ile paylaşılmayan değerlendirme araçları hazırlar, verilen herhangi bir test sonucu belirli bir süre içinde öğrenciler ile paylaşılır, aynı düzeyde tüm sınıfların aynı müfredatı takip etmesi ve aynı malzemeleri kullanması istenir, her öğretmen farklı sınıfların öğrencilerinin sınav performansını değerlendirir ve daha iyi bir sistem oluşturmak için her türlü şikâyet karşılığı ya da her türlü geri bildirim için eşit sürede verilir.

 

Öğretim Yöntem ve Yaklaşımları

  1. Yaklaşımımız

Programımız 21. yüzyıl vatandaşlarına yönelik küresel odaklı uluslararası bir dil eğitimi uygulamaktadır. Öğrencilerin küreselleşen dünyayı merak ettiğine inandığımız için onları sınıf ortamında özgün etkinliklere dahil ederek motive etmeye çalışıyoruz. Temel amacımız, öğrencilerimize günlük yaşamlarında diğer kültürlerle iletişim kurmak için kullanabilecekleri genel bir İngilizce eğitimi vererek kendilerini kişisel olarak geliştirmek ve bölümlerine hazırlanabilmeleri için yıl sonuna doğru dilin akademik tarafına geçerek ayrıca profesyonel olarak da geliştirmektir.

Bu misyonu göz önünde bulundurarak, dil öğretimine yaklaşmanın en iyi yolu olduğuna inandığımız eklektik bir yöntem kullanmayı seçtik. Eklektik yöntem, öğrencilerin ve öğretmenlerin dil edinme sürecinde çok çeşitli etkinlik ve tekniklerden yararlanmalarını sağlar. Eklektik yöntemde, yararlandığımız temel yaklaşım, bu yüzyılda bir dili öğretmenin etkili bir yolu olarak küresel olarak kabul edilen iletişimsel dil yaklaşımıdır. Öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve onları gerçek hayata hazırlamak için farklı kültürlere ve geçmişlere dahil etmek için derslerde teşvik edici konular kullanmanın önemini anlıyoruz. Ayrıca öğrencilerin yerel ihtiyaçlarına göre diğer farklı teknik ve yöntemleri de kullanıyoruz. Bunlar arasında iki önemli yaklaşım görev tabanlı ve proje tabanlı öğrenmedir. Öğrencilerimizi eleştirel düşünmeye ve dil becerilerini kullanmaya daha fazla teşvik etmek için eğitim programımıza zorlu özgün görevleri dahil ediyoruz. Proje tabanlı öğrenme de programımızın bir diğer önemli yönüdür. Programımız 4 çeyrekten oluşmaktadır ve her çeyrek için öğrenciler, dili farklı amaçlarla kullanmaya ve kendilerini gizil öğrenmeye yönlendirecek farklı bir projeden sorumludurlar.

2. İletişimsel Dil Yaklaşımı

İletişimsel yaklaşım, dili başarılı bir biçimde öğrenmenin gerçek anlamı iletmek zorunda kalındığında ortaya çıktığı fikrine dayanır. Öğrenciler gerçek iletişimde yer aldıklarında, dil edinimi için doğal stratejileri kullanacak ve bu onların dili kullanmayı öğrenmelerini sağlayacaktır. İletişimsel yaklaşımlı öğretim (CLT) genellikle, açıkça tanımlanmış bir sınıf uygulamaları bütününe sahip bir öğretim yöntemi olarak değil, öğretime dair geniş bir yaklaşım olarak karakterize edilir. Bu nedenle, çoğunlukla genel ilkelerin veya özelliklerin bir listesi olarak tanımlanır. Bu listelerin en tanınmışlarından biri David Nunan'ın (1991[6]) CLT'nin beş özelliğidir:

    • Hedef dilde etkileşim yoluyla iletişim kurmayı öğrenmeye vurgu.
    • Özgün metinlerin öğrenme durumuna tanıtılması.
    • Öğrencilerin sadece dile değil, öğrenme sürecinin kendisine de odaklanmaları için fırsatların sağlanması.
    • Öğrencinin kendi kişisel deneyimlerinin, sınıf öğrenimine katkıda bulunan önemli unsurlar olarak geliştirilmesi.
    • Sınıf içi dil öğrenimini sınıf dışındaki dil etkinlikleriyle ilişkilendirme girişimi.

 3. Göreve Dayalı Dil Öğrenimi

Göreve dayalı öğrenme, doktora gitme veya telefon görüşmesi gibi anlamlı görevlerle özgün dilin kullanımına odaklanır. Bu yöntem anlamlı iletişimi teşvik eder ve öğrenci merkezlidir.

    • Öğrenciler, görevler ve problem çözme yoluyla dili yaratıcı bir biçimde ve kendiliğinden kullanmaya teşvik edilir
    • Öğrenciler gerçek dünya etkinlikleriyle karşılaştırılabilir bir ilişkiye odaklanır
    • Anlamın iletimi bu yöntemin merkezidir
    • Değerlendirme esas olarak görev sonucuna dayanır

 4. Eklektik Yöntem

Eklektik yöntem, sınıf içinde dil öğreniminde temel yöntemlerden biri olarak kullanılır. Belirli bir yöntem öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamayabilir. Eklektizm, tek bir standart yaklaşıma bağlı kalmak yerine farklı dil öğrenme yaklaşımlarını kullanan bir metodoloji türü olarak tanımlanmaktadır (Al Hamash, 1985 : 22).

Al-khuli M. Ali ( 1981 :7) eklektik yöntemin aşağıdaki ilkeleri içerdiğini ortaya koymaktadır :

    • Dersin amaçlarına ulaşmak için öğretmenlere her ders döneminde farklı öğretim tekniklerini seçme şansı vermek.
    • Öğretmenlerin sınıf içinde öğretime uygun gördükleri herhangi bir noktayı veya yöntemi seçme esnekliği.
    • Öğrencilere bir yandan monotonluğu ve sıkıcılığı kıran farklı öğretim tekniklerini görme ve diğer yandan materyalin daha iyi anlaşılmasını sağlama şansı vermek.
    • Öğrencinin ders kitabında dil materyalinin sunulması ile ilgili zorlukların çözülmesi.
    • Daha iyi anlaşılmasına yol açan farklı türde öğretim yardımcılarının kullanılması ve
    • Dil etkinliklerinin sunumunda çok fazla zaman ve emek tasarrufu.

 5. Proje Tabanlı Dil Öğrenimi

Dili gerçek hayata bağlamak için öğrencilerimizin akademik yıl boyunca 4 proje hazırlamaları gerekmektedir. Buradaki amaç odağı dil öğreniminden, sonunda sezgisel öğrenmeye yol açan bir projeyi bitirmeye doğru değiştirmektir. Her çeyrekte öğrencilere farklı bir proje atanır.

 

 Müfredat

"Müfredat “Richards (2001, s.2) tarafından “neyin öğretileceğini ve test edileceğini listeleyen bir öğretim dersinin içeriğinin bir belirtimi” olarak tanımlanmaktadır. White (1988, S.3), Brumfit'e (1984) atıfta bulunarak, bir müfredatın “sadece öğretilenleri belirleyebileceğini; öğrenilenleri organize edemeyeceğini” belirtmiştir.

Müfredat türleri ve içeriği, öğretim felsefemiz, ilkelerimiz, öğrencilerin ihtiyaçları ve çevresel faktörlere dayalı olarak seçilmekte ve hazırlanmaktadır.

  1. Fonksiyonel Müfredat

İşlevsel müfredat, tanımlama, raporlama, düzeltme, tanımlama vb. iletişimsel işlevler etrafında düzenlenir. Dil işlevlerine örnekler (Brown, 1995:10):

    • bilgi arama
    • söze girme
    • konu değiştirme
    • "hoşçakal" deme
    • bilgi verme
    • birini tanıtma
    • insanları selamlama

 Bu tür bir müfredat, öğrencilerin genel olarak yeni bir dilde işlev görme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Öğrenciler, yeni dilde hangi dilbilim biçimlerinin ne yaptığı konusunda daha fazla deneyime ve bilgiye sahip olacak ve dilde en azından bazı gerçek veya simüle edilmiş etkileşimlere maruz kalacaklardır.

2. İçerik Tabanlı Müfredat

Bir İçerik Tabanlı Müfredat (CBI) dersinin odak noktası tema veya konu üzerinedir. Ders sırasında öğrenciler bir şeyler öğrenmeye odaklanırlar. Bu, onları ciddi bir doğal felaketten en sevdikleri aktöre veya bir filme kadar ilgilendiren herhangi bir şey olabilir. Ana dillerinden ziyade öğrenmeye çalıştıkları dili bilgiyi geliştirme aracı olarak kullanarak bu konuyu öğrenirler ve böylece dilsel yeteneklerini İngilizce olarak geliştirirler.

Bu tür bir müfredat aşağıdaki avantajlardan dolayı uygulanır;

    • Bir dili öğrenmeyi daha ilginç ve motive edici hale getirebilir. Öğrenciler dili gerçek bir amacı yerine getirmek için kullanabilir, bu da öğrencileri hem daha bağımsız hem de kendinden emin yapabilir.
    • Öğrenciler ayrıca CBI aracılığıyla, dünya hakkında genel eğitim ihtiyaçlarını iyileştiren ve destekleyen çok daha geniş bir bilgi dağarcığı geliştirebilirler.
    • CBI, öğrencilerin not alma, özetleme ve metinlerden önemli bilgiler çıkarma gibi değerli çalışma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olduğu için "EAP" (Akademik Amaçlı İngilizce) öğretmenleri arasında oldukça popülerdir.
    • Farklı kaynaklardan bilgi almak, bu bilgileri yeniden değerlendirmek ve yeniden yapılandırmak, öğrencilerin daha sonra başka konulara aktarılabilecek çok değerli düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.
    • Bir grup çalışması öğesinin yukarıda verilen çerçeveye dahil edilmesi, öğrencilerin büyük sosyal değere sahip olabilecek işbirlikçi becerilerini geliştirmelerine de yardımcı olabilir.

 

 

Öğrencilerin Gelişimi ve Desteği: Öğrenci Profilleri

Öğrenci profili, öğrencinin akademik gelişimi ile ilgili bir dosyadır. Öğrencinin ana ders öğretmeni tarafından tutulur ve öğrencinin herhangi bir nedenle sınıfını değiştirmesi durumunda profil diğer ana ders öğretmenine de aktarılır.

Öğrenci profillerini tutmanın amacı iki yönlüdür: hazırlık okulundaki eğitmenlerin bir öğrencinin sınıf değiştirmesi durumunda gelişimini takip etmelerine yardımcı olmak ve bölümlerdeki öğretmenlere öğrencileri hakkında fikir vermek. Profiller, öğretmen öğrenciyle kişisel bir görüşme yaptıktan sonra yazılır. Gerekirse diğer öğretmenlerin öğrenci hakkındaki görüşleri sorulabilir ve bunlar gizlidir.

 

Ek Çalışmalar

Program boyunca kullanılan ana ders ve beceri kitaplarının yanı sıra, dil eğitimi sürecinde kullanılan birçok ek materyal bulunmaktadır. Bu ek materyaller şunları içerir;

  • Öğrencilerin dil bilgisi çalışmalarını destekleyecek dil bilgisi kitapları
  • Kompozisyon yazımı için farklı kaynaklardan en iyi şekilde yararlanmalarını sağlayan yazma kitapçıkları
  • Öğrencilerin okuma becerilerini arttırmak ve okuma alışkanlığı kazanmalarını sağlamak için hikâye kitapları
  • Öğrencileri gerçek hayata dahil etmek ve dili bir amaç değil, bir araç haline getirmek adına çeşitli kategorilerdeki özgün materyaller
  • Çoğunlukla B2 ve C1 düzeyindeki öğrenciler için çevrimiçi kurslar
  • İkinci çeyrekte "Geliştirme Sınıfları" için farklı beceriler içeren ekstra kitapçıklar.